وبلاگ مديران سايت
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: پرشین بلاگ - یکشنبه ۱٩ امرداد ۱۳۸٢

 

گروه پرشين بلاگ با بررسي سرويس دهندگان برتر اينترنت در تهران و با در نظر گرفتن نياز کاربران عادي و حرفه ای اينترنت و به خصوص وبلاگنويسان و خوانندگان وبلاگهاي پرشين بلاگ بهترين بسته هاي اينترنتي بصورت کارتهاي اينترنت، سرويس هاي ساعتي، سرويس هاي نامحدود ماهيانه و شبانه روزي را عرضه مي کند.

با انتخاب سرويسهاي مذکور، از خدمات شبکه اينترنت پرشين بلاگ با رعايت کيفيت و استانداردهاي بين المللي و پشتيباني فني شبانه روزي جهت اتصال به شبکه جهاني اينترنت بهره مند خواهيد شد.

persianblog internet service cards

در انتخاب سرويسهای اينترنت سعی شده است تا حداکثر سازگاری با سرويس پرشين بلاگ و بلاگر از نقطه نظر سرعت و کيفيت درنظر گرفته شود و محيطی سريع و مطمئن برای کاربران اينترنت فراهم آورد.

اميدواريم که اين سرويس جديد که وقت و دقت زيادی را در هفته های گذشته به خود اختصاص داده است مورد استقبال قرار بگيرد و زمينه پشتيبانی و ارائه خدمات بهتر را فراهم آورد و در آينده به ساير شهرهای کشور هم عرضه بشود. 

اين سرويس اولين سرويس تجاری پرشين بلاگ است که مستقيما با حمايت کاربران پرشين بلاگ و وبلاگ نويسان و خوانندگان وبلاگها عرضه می شود. 

توضيح: علاوه بر سفارش OnLine ، می توانيد از طريق تماس با شماره تلفن ۲۲۴۰۰۰۰ (تحويل رايگان) اقدام به خريد سرويس يا کارت مورد نظر خود نماييد.

نویسنده: پرشین بلاگ - یکشنبه ٥ امرداد ۱۳۸٢

نسخه جديد ويرايشگر روی سايت قرار گرفته است و برخی ايرادات و اشکالاتی که قبلا اشاره شده بود رفع شده و امکانات جديد مانند امکان انتقال انتخاب از حالت طراحی به حالت HTML و جهت برخی آيکونها و امکان انتخاب کلاس برای لينکها پنجره پيش فرض و نيز تغيير قلم پيش فرض در حالت پيش نمايش اضافه شده است.
قلم پيش فرض سيستم هم به Tahoma تغيير پيدا کرد.
در صورتی که قلم مورد استفاده شما در Template وبلاگ Tahoma باشد بايد قلم Tahoma را برای پيش نمايش تنظيم کنيد.
در فرصتهای بعدی ساير ايرادات شناسايی شده رفع شده و امکانات جديدی اضافه خواهد شد.
در هر صورت لطفا ما را در جریان پيشنهادات خود بگذاريد

 ممنون
رضا

نویسنده: پرشین بلاگ - جمعه ۳ امرداد ۱۳۸٢

پيرو اطلاعيه قبلی پرشين بلاگ مبنی بر درخواست تعيين تکليف نهايی وضعيت فيلترينگ وبلاگهای پرشين بلاگ، دسترسی به اين سرويس دهنده وبلاگ از کليه سروريس دهندگان اينترنت ايران بدون محدوديت امکان پذير شد.

پرشين بلاگ بررسی عملکرد بخشهای مختلف مرتبط با اين ماجرا را قابل توجه می داند:

عملکرد وزارت پست و تلگراف و تلفن و شرکت مخابرات Data:
در وهله اول در عملی کم سابقه با تماس با رسانه های کشور و صدور اطلاعيه رسمی ، موضع رسمی خود در قبال فيلتر شدن وبلاگها را مطرح کرده و ضمن عذر خواهی از کاربران و وبلاگ نويسان خبر از بازگشايی دسترسی به وبلاگها و تقبيح عملکرد خودسرانه شرکت محافظه کار پارس آنلاين نمود.

به نظر می رسد با توجه با تغييرات اعمال شده در سرور پرشين بلاگ، بسته ماندن IP های سرور پرشين بلاگ فراموش شده بود که در يک اقدام فوری نسبت به بازگشايی آن اقدام شد.

وزارت پست و تلگراف و تلفن در اين غايله بصورتی شفاف و پاسخگو عمل کرد و با اقدامات مثبت خود موفقيت بزرگی در جهت جلب رضايت کاربران اينترنت و سرويس دهندگان وبلاگ در کارنامه خود ثبت کرد.

عملکرد پر تيراژ ترين روزنامه پايتخت:
روزنامه همشهری با اختصاص يک صفحه کامل به طرح مسئله وبلاگها و زير سوال بردن عملکرد ISP ها  موفقيت ديگری در سابقه فعاليت حرفه ای خود ثبت نمود و قدم مثبتی در جهت خدمت و اطلاع رسانی به موقع به مردم برداشت.

همشهری ضمن پيشگامی در خبر رسانی در اين مورد زمينه انعکاس اين خبر در ساير رسانه ها و روزنامه ها را فراهم کرد.

عملکرد رسانه های اينترنتی:
اولين واکنش را سايت مجله دنيای کامپيوتر و ارتباطات و سايت ITIran انجام دادند.  سايت مجله دنيای کامپيوتر و ارتباطات در قالب يک گزارش از دست اندرکاران با عنوان (موج محدودسازی وبلاگ های فارسی)  مقدمه ای بر گزارشات و اعتراضات در ساير رسانه های اينترنتی و کاغذی گرديد. همچنين سايت ITiran نيز در يک سری مقاله (که نسخ کاغذی آن نيز در چندين روزنامه به چاپ رسيد) اين مسئله را فعالانه مورد بررسی و نقد قرار دادند که لازم می دانيم از عملکرد اين رسانه ها تقدير به عمل آوريم. 

 عملکرد بزرگترين سرويس دهنده خصوصی کشور:
پارس آنلاين بااقدام خودسرانه در فيلتر کردن وبلاگها نه تنها نتوانست رضايت بزرگترين شريک تجاری خود يعنی شرکت مخابرات ايران را جلب نمايد بلکه مورد تذکر اکيد شرکت مخابرات قرار گرفت و سابقه حرفه ای خود را زير سوال برد.

وارد کردن خسارت به بزگترين سرويس دهنده وبلاگ فارسی و عدم پاسخگويی به موقع به افکار عمومی کاربران اينترنت به خصوص نويسندگان و خوانندگان وبلاگهای پرشين بلاگ نشان از عملکرد ضعيف اين سرويس دهنده است.

پارس آنلاين با اعلام يک ساعت اينترنت مجانی سعی نمود با مطرح نمودن خود در رسانه ها حداکثر بهره برداری تبليغاتی را از اين غايله بنمايد و ضمن اينکه از عذر خواهی از سرويس دهندگان و جبران خسارتهای آنها خود داری نمود در جهت بهره برداری تبليغاتی و جذب مشتريان اينترنت گام برداشت.

موج تحريم پارس آنلاين توسط بسياری از کاربران اينترنت و به دنبال آن بسته شدن دسترسی از پارس آنلاين به پرشين بلاگ به درخواست جمع کثيری از کاربران اينترنت نشان از عدم موفقيت پارس آنلاين دارد. 

عملکرد ساير سرويس دهندگان وبلاگ:
متاسفانه اقدام جدی از طرف ساير سرويس دهندگان وبلاگ مشاهده نشد و بدون صدور اطلاعيه و يا اعلام موضع منتظر شدند تا تکليف کار پرشين بلاگ مشخص شود و از نتايج بهره برداری کنند.

در همين راستا پرشين بلاگ به عنوان بزرگترين سرويس دهنده وبلاگ ايرانی ضمن ابراز خوشحالی از باز شدن دسترسی به ساير سرويس دهندگان وبلاگ از جمله (Blogger (BlogSpot  و تشکر از مسئولين و کارگزاران IT کشور از جمله انجمن ISP ها (بخصوص جناب آقای مهندس پارسا دبير محترم اين انجمن) و کليه کسانيکه به صور مختلف دلسوزانه در جهت حمايت از تقويت فرهنگ و زبان فارسی در اينترنت قدم بر می دارند (بطور خاص جناب آقای ابطحی معاونت پارلمانی رياست جمهوری) خواستار تدوين و تعيين قوانين و قواعد واضح و مشخص در زمينه حمايت از سايتهای اينترنتی و سرويس دهندگان وبلاگ می باشد.

نویسنده: پرشین بلاگ - چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۸٢

بحث فيلترينگ در ايران به يکي از بي ضابطه ترين بحثها تبديل شده است. با آنکه هر روز شاهد گسترده شدن فيلترينگ سايتها مي باشيم، هنوز هيچ ارگان و يا نهاد خاصي پاسخگوي عملکرد و سياست فيلترينگ نيست. چندي پيش با فيلتر شدن دو سرويس دهنده اصلي وبلاگهاي فارسي، شاهد اعتراضات گسترده اي از جانب مطبوعات، وبلاگنويسان، کاربران اينترنت و حتي مجلس بوديم (در آخرين خبر کمسيون مخابرات مجلس قرار شد فيلتر نمودن وبلاگها را مورد بررسي قرار دهد). اما اين موج گسترده با عذرخواهي روابط عمومي وزارت پست و تلگراف و تلفن (که شايسته تقدير است) و نسبت دادن آن به اشتباه يک شرکت خصوصي (که تنها جنبه تبليغاتي داشته است) فروکش کرد و همه بواسطه باز بودن دسترسي به وبلاگهاي پرشين بلاگ (و نه Blogspot) فرض را بر خاتمه يافتن غائله گذاشتند. همانطور که کاربران اينترنت مي دانند، چند ساعت پس از خبر فيلتر نمودن وبلاگها، دسترسي به وبلاگهاي سايت پرشين بلاگ برقرار شد و دليل آن تعويض IP وبلاگها از سوي گروه پرشين بلاگ بود که اعلام نشد و جالب آنجاست که مرکز اعمال فيلترينگ از آن با خبر نشد و يا اينکه اقدام به تعويض IP نکرد. گروه پرشين بلاگ از هر طريقي که ممکن بود، موضوع را پيگيري نمود تا IP مسدود شده توسط مخابرات (تاکيد مي کنيم، فيلترينگ وبلاگها توسط خود مخابرات انجام شده است و هيچ شرکت خصوصي در آن دخيل نبوده است) آزاد گردد که موفق نشديم. گروه پرشين بلاگ تصميم گرفت تا تنظيمات را به حالت قبلي برگردانده تا اثبات شود که هنوز بحث فيلترينگ وبلاگها ادامه دارد و هيچ تغييري صورت نگرفته است. شايد اعتراضات شما عزيزان بتواند اين مسئله را خاتمه دهد. به نظر مي رسد که در وزارت مخابرات چند دستگي وجود داشته و هر گروهي تنها به صلاحديد خود عمل مي نمايد و پاسخگو نيز نمي باشد. اينگونه رفتار غير قانوني (بنا بر گفته معاون سرويسهاي ديتا) مورد تقبيح مي باشد. به هر حال گروه پرشين بلاگ حاضر به ادامه اين روند بي ضابطه نمي باشد و خواستار حل کامل اين مشکل به صورت قانوني و با پاسخ مناسب مي باشد.

مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :